Instalacja stacji ładowania samochodu elektrycznego wymaga specjalistycznej wiedzy i umiejętności, aby zapewnić bezpieczeństwo i skuteczne działanie. Powinna być wykonana zgodnie z wymaganiami normy IEC 61851, która jest międzynarodowym standardem dla gniazd i wtyczek ładowania pojazdów elektrycznych (EVSE). Norma ta zawiera wytyczne dotyczące bezpieczeństwa i wydajności instalacji ładowarek do samochodów elektrycznych. Do tego zadania wymagane jest doświadczenie i odpowiednie narzędzia, aby zapewnić profesjonalne i bezpieczną pracę ładowarki.
Nieodpowiednie zainstalowanie ładowarki może prowadzić do poważnych problemów z bezpieczeństwem, takich jak pożary lub porażenie prądem. Może również powodować nieefektywne działanie ładowarki, co skutkować może dłuższym czasem ładowania i niższą wydajnością.
Na podstawie audytu przeprowadzonego przez naszych techników przygotowujemy roboczy raport zawierający informację o możliwości realizacji założeń projektowych, niezbędnych modyfikacjach, propozycję poprowadzenia instalacji i umiejscowienia punktów ładowania.
Pośredniczymy w uzyskaniu opinii o spełnieniu wymagań z zakresu ochrony ppoż. z podpisem i pieczątką rzeczoznawcy do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych. Współpracujemy z rzeczoznawcami znajdującymi się na liście https://kgpsp.bip.gov.pl/.
W przypadku gdy instalacja nie jest przygotowana do instalacji punktów ładowania dokonujemy wszelkich niezbędnych modyfikacji w celu prawidłowej instalacji stacji ładowania zgodnie z normą IEC 61851.
Prowadzimy instalacje zgodnie z preferencjami klienta. Możliwe jest poprowadzenie przewodów w istniejących trasach kablowych, ułożenie dedykowanych podwieszanych, ściennych lub gruntowych tras kablowych. W przypadku prowadzenia tras przez strefy pożarowe wykonujemy przejścia ogniowe (w systemie Hilti).
Wykonujemy montaż zgodnie z preferencjami klienta:
Zakres prac zawiera również usadowienia wkładów lub bloków fundamentowych.
Pierwsze uruchomienie stacji i wprowadzenie danych zgodnych z uwarunkowaniami sieci elektrycznej w danek instalacji.
W celu optymalnego wykorzystania dostępnej mocy przyłączeniowej oraz pozostałych dostarczanych technologii, takich jak np. dynamiczne równoważenie mocy i balansowanie mocą instalacja oraz wszystkie obwody muszą być prawidłowo skonfigurowane. Konfiguracja obejmuje utworzenie instalacji ze wszystkimi punktami ładowania (obwodami), parametryzowanie każdego punktu ładowania, ustawienie harmonogramów, połączenie z licznikami pomiaru energii.
Konfiguracja komunikacji poprzez protokół OCPP z systemem (panelem) operatora, wstępna konfiguracja konta eksploatującego, wdrożenie cenników oraz testy działania systemu.
W skład infrastruktury wchodzą:
Montaż zakończony wykonaniem niezbędnych pomiarów elektrycznych:
W imieniu eksploatującego (klienta) przygotowujemy wniosek o przeprowadzenie badań technicznych i dopuszczenie stacji ładowania do eksploatacji. Podczas badania technicznego przeprowadzanego przez UDT nasz technik jest obecny w celu sprawnego wykonania badania i odpowiedzi na pytania ze strony inspekcji.
Na wszystkie zapytania odpowiadamy w ciągu 24 godzin lub wcześniej.
Skontaktuj się z nami